Znamy zwycięzców tegorocznej Podlaskiej Marki!

Niezwykłe rowery, piknik militarny, oprogramowanie pozwalające na obsługę komputera przy pomocy twarzy i oczu, najlepsze smaki, najciekawsze trendy, najbardziej niesamowite pomysły, imprezy, przedsięwzięcia –  we wtorkowy po raz piętnasty wieczór publiczność poznała laureatów tegorocznej Podlaskiej Marki. Uroczysta gala odbyła się w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

Rywalizacja o nagrodę Marszałka Województwa Podlaskiego, przyznawaną w siedmiu kategoriach tematycznych (Produkt Spożywczy, Produkt, Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo) była w tym roku wyjątkowo zacięta. Do udziału w plebiscycie zostało zgłoszonych niemal 300 różnorodnych propozycji, z których do właściwej rywalizacji zakwalifikowało się 187 kandydatur. Spośród nich Kapituła Nagrody, obradująca pod przewodnictwem Marszałka Artura Kosickiego, wybrała najpierw dwudziestu jeden finalistów, a następnie wskazała zwycięzców Podlaskiej Marki 2018.

 „Podlaska Marka obchodzi właśnie jubileusz 15-lecia. Zbiega się on z 15-leciem wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wszyscy widzimy, jak zmienił się w tym czasie nasz kraj i nasze województwo. Zawdzięczamy to nie tylko funduszom unijnym, ale przede wszystkim ambitnym i kreatywnym ludziom. Ludziom, którzy potrafili wystarczyć tę szansę i odnieśli sukces – nie tylko w Polsce, ale i na świecie. To dzięki nim nasz region nie jest kojarzony wyłacznie z przyrodą. Chociaż i z tego jesteśmy bardzo dumni”- powiedział Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego.

Przyznanie nagród najlepszym produktom, inwestycjom i inicjatywom to doskonała okazja do uhonorowania wybitnych osób oraz branż, które wpływają na wizerunek całego regionu. 

„Gratuluję jubileuszu, ale jeszcze bardziej gratuluję wam tego, co zrobiliście z Podlasiem w tym czasie. Podlasie samo stało się marką. Marką dynamicznego rozwoju”- podkreślił Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

W kategorii Produkt Spożywczy zwycięzcą okazały się produkty Podlaskich Zakładów Zbożowych S.A.

„Ta nagroda jest ukoronowaniem naszej wieloletniej pracy. Podlaskie Zakłady Zbożowe istnieją od 71 lat. Od wielu lat sprzedajemy produkty najwyższej jakości, kupujemy zboża od podlaskich rolników i myślę, że nasze produkty goszczą niemalże w każdym domu” – powiedziała Sylwia Majewicz z Podlaskich Zakładów Zbożowych.

Rowery MAD Adama Zdanowicz zyskały miano najlepszego Produktu Użytkowego.

„Podlaska Marka to na pewno bardzo ważne wyróżnienie dla mnie i ludzi, z którymi pracuję. To podsumowanie 6 lat ciężkiej pracy i ubiegania się tak naprawę o ten tytuł. Nie ukrywam, że otrzymałem ją z wielkim entuzjazmem ( ..) Jestem zadowolony tym bardziej, że jestem z Podlasia, jestem lokalnym patriotą i ta statuetka na pewno stanie w wyjątkowym miejscu w mojej pracowni” – wyznał twórca rowerów.

Laureatem w kategorii Inwestycja zostało Przedszkole  Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce, Odkryciem – EyeFace – Imago Krzysztof Matuk. W kategorii Wydarzenie statuetka powędrowała do Podlaskiego Pikniku Militarnego „Misja Wschód” – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Czemu By Nie”. Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży okazała się najlepsza w dziedzinie Kultura. Laureatem w kategorii Społeczeństwo zostało Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”. Podlaską Markę Konsumentów otrzymała Fundacja „Naszpikowani” a Honorowym Ambasadorem Województwa Podlaskiego został prof. Henryk Skarżyński, który jako pierwszy w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej dokonał w 1992 roku operacji wszczepienia implantu ślimakowego przywracając słuch osobie niesłyszącej.

„Bardzo dziękuje za to, że dostrzeżono kogoś, kto się tu urodził, wyjechał i wraca. Wraca i pomaga – instytucjonalnie i osobiście” – nie ukrywał wzruszenia profesor.

Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki  została Branża IT a wyróżnienie honorowe – Podlaską Markę Pokoleń otrzymała Politechnika Białostocka.

Zdobycie statuetki symbolizującej jakość oraz uznanie dotychczasowych osiągnięć, to tylko jedna z korzyści na jaką mogą liczyć w tym roku zdobywcy Podlaskiej Marki. Każdy z nich otrzyma dodatkowo nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 złotych oraz promocję na antenie TVP 1. Dzięki temu informacja o najlepszych podlaskich produktach trafi do kilku milionów widzów w Polsce i poza granicami kraju. Podobna akcja reklamowa, w ramach której wyemitowane zostały filmy prezentujące nominacje do Podlaskiej Marki 2018, dotarła wcześniej do ponad 2 milionów odbiorców.

Laureaci Podlaskiej Marki’2018 w poszczególnych kategoriach:

  1. Produkt Spożywczy – Produkty firmy Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A.
  2. Produkt Użytkowy – Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz
  3. Inwestycja – Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce
  4. Odkrycie – EyeFace – Imago Krzysztof Matuk
  5. Wydarzenie – Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód” – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Czemu By Nie”
  6. Kultura – Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
  7. Społeczeństwo – Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”

Podlaską Markę Konsumentów – otrzymała Fundacja „Naszpikowani”

Honorowym Ambasadorem Województwa Podlaskiego – został prof. Henryk Skarżyński

Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki – Branża IT

a wyróżnienie honorowe – Podlaską Markę Pokoleń otrzymała Politechnika Białostocka.

Red. Marta Śliwińska

Fot. Marta Śliwińska/Podlaskie24

Udostępnij ten wpis:

  • Lider
  • gansa.pl – agencja interaktywna – strony internetowe

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o