Czy warto zainwestować w SXO?

Czy warto zainwestować w SXO?

Prowadzisz własny e-biznes i zastanawiasz się, czy SXO to coś, w co powinieneś zainwestować? A może dopiero pierwszy raz spotykasz się z tym skrótem? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł! Dowiesz się z niego, czym jest SXO oraz jakie korzyści płyną z niego dla biznesu w e-commerce.

Co to SXO?

SXO (ang. search experience optimization) łączy w sobie elementy SEO (ang. search engine optimization) oraz UX (ang. user experience). Tym samym jest to kompleksowy zestaw działań, które zapewnią twojej stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a użytkownikom pozytywne wrażenia ze spędzania czasu na stronie www.

Zastanawiasz się, jakie realne znaczenie ma to dla twojego sklepu? Otóż samo wypozycjonowanie strony nie wystarczy, jeżeli użytkownik nie będzie chciał spędzać na niej czasu. Dlatego działania SXO mają na celu przykucie uwagi potencjalnego klienta, skłonienie go do tego, by został na stronie jak najdłużej, a finalnie dokonał odpowiednich czynności np.: złożył zamówienie lub zapisał się do newslettera. Są to działania nastawione na realnego odbiorcę i jego doznania zakupowe.

Jakie działania łączy w sobie SXO?

Jak już wspomnieliśmy wyżej SXO to komplet działań z kilku różnych pól marketingu internetowego. Aby mówić o skutecznym SXO nie można zapomnieć o podstawach. Synchroniczne działanie na wszystkich szczeblach sprawi, że efekty będą szybko zauważalne.

W związku z tym, mówiąc o SXO nie możesz zapomnieć o SEO. Zadbaj o jak najwyższe pozycje w Google — analizuj i sprawdzaj na bieżąco najnowsze zmiany w algorytmach Google i dopasowuj pod nie swoją stronę oraz działania contentowe i SEO prowadzone w sieci. Nie może tu zabraknąć również działań CRO (ang. conversion rate optimization), czyli optymalizacji ścieżki konwersji tak, by ruch na stronie generował m.in. jak najwięcej pełnych i sfinalizowanych koszyków.

Postaw na doświadczenia użytkownika!

Ale SXO to przede wszystkim pozytywne doświadczenia i odczucia użytkowników twojej strony. Dlatego search experience optimization to również działania, które zapewnią im przyjazny oraz intuicyjny interfejs. Co to oznacza? Osoba, która trafi na twoją stronę, nie powinna mieć problemu ze znalezieniem informacji lub produktów, po które przyszła. Zadbaj więc o prosty i przejrzysty pasek nawigacji oraz czytelny układ strony.

Ogromne znaczenie mają tu również takie elementy jak kolor strony, kontrast, wielkość oraz rodzaj fontów, a także efektowna, a zarazem efektywna grafika. Wszystko to powinno przyciągać uwagę odbiorcy, sprawiać, że na dłużej zatrzyma się on na twojej witrynie, a ostatecznie dokona określonej konwersji: dokona zakupu, wypełni formularz kontaktowy czy zapisze się do newslettera.

Nie zapomnij o content marketingu!

W działaniach SXO nie możesz zapomnieć o treściach contentowych. Powinny one wspierać użytkownika na każdym etapie jego ścieżki zakupowej. Sprawdzą się tu artykuły poradnikowe i eksperckie na blogu firmowym lub artykuły gościnne na zewnętrznych portalach.

Twórz treści, które są odpowiedzią na najczęściej wpisywane frazy w wyszukiwarkę Google, takie, które rozwiewają wątpliwości potencjalnych konsumentów oraz takie, które utwierdzą ich o tym, że w twoim sklepie znajdą to, czego aktualnie poszukują.

Współczesny marketing internetowy to nie tylko działania związane z SEO i contentem, ukierunkowane na algorytmy Google. Dziś to także działania SXO, które są odpowiedzią na potrzeby realnych użytkowników.

 

Red. OKO

Fot. mat.prasowe

Artykuł sponsorowany

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy