Kapituła Konkursu Podlaska Marka zakończyła swoje prace w edycji 2020
W ostatnim dniu listopada odbyło się drugie, finałowe posiedzenie, podczas którego z listy 27 nominowanych wyłoniono zwycięzców we wszystkich 9 kategoriach konkursowych. Obrady prowadził przewodniczący kapituły, Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego. O tym, kto zdobył statuetkę Podlaskiej Marki 2020 dowiemy się 16 grudnia podczas uroczystości wręczenia nagród i tytułów.
Wydarzenie będzie realizowane w formie transmisji internetowej. Na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wręczone zostaną nagrody dla finalistów edycji 2020. Widownię tworzyć będą widzowie przed ekranami komputerów.
Uroczystość będzie również okazją do wręczenia nagrody przyznawanej w ramach Podlaskiej Marki Konsumentów, oraz nadania tytułów Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego i Ambasadora Podlaskiej Gospodarki
W tym roku do konkursu zgłoszonych zostało 177 kandydatów, wyłoniono po trzech dla każdej z kategorii konkursowych. To Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0. kandydatów. Z grupy 27 kapituła wybrała zwycięzców.
Podlaska Marka to konkurs organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego
W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.
Red. M.L.
Fot. UMWP
Wrota Podlasia