Jak marketing wpływa na świadomość ludzi? Na Twoją też!

Marketing to wszystkie relacje nawiązywane z potencjalnymi klientami, które są nakierowane na budowanie sprzedaży. To zatem znacznie szersza kategoria działań niż „typowa reklama”, a przy tym ma ogromny wpływ na społeczeństwo. Jaki dokładnie? Dowiedz się więcej!

Marketing działa mocniej niż Ci się wydaje

Wiele osób twierdzi, że „nie działa na nie marketing”. Ale czy rzeczywiście tak jest? Niekoniecznie. Aby to zrozumieć, zastanów się, co sprawia, że podejmujesz określone decyzje zakupowe. Dlaczego wybierasz produkt X, a nie Y, mimo że mają np. podobny skład oraz cenę? Twój stosunek do określonych towarów i usług, a także marek jest w dużym stopniu determinowany właśnie przez działania marketingowe.

Skąd zatem wynika błędne założenie, że „marketing nie działa”? Wydaje się, że ze złego rozumienia tego pojęcia. Wielu przypina mu „łatkę” związaną z nachalną manipulacją czy komunikatami wprowadzającymi w błąd. Jednak nic bardziej mylnego! Marketing to wszystkie działania, które podejmuje firma, by sprostać oczekiwaniom klientów i dzięki temu przekonać ich do zakupu.

Ich skuteczność nie wynika z manipulowania faktami, ale z:

  • dogłębnego zrozumienia tego, kim jest klient docelowy dla danego produktu i jakie są jego potrzeby i oczekiwania,
  • rzetelnego informowania o cechach produktu i pokazywania jakie korzyści przyniesie odbiorcy,
  • komunikacji z klientami w wielu miejscach – tak, by przypominać im o swoim istnieniu i niejako „towarzyszyć” w procesie zakupowym.

Właśnie dlatego można śmiało powiedzieć, że marketing wpływa na świadomość klientów i w dużej mierze odpowiada za podejmowane przez nich decyzje zakupowe. A to powód, dla którego warto prowadzić przemyślane działania w tym zakresie.

Jak marketing wpływa na świadomość klientów?

Wpływ marketingu na świadomość ludzi można rozpatrywać w wielu aspektach. Oto kilka najciekawszych, na które warto zwrócić uwagę.

Marketing kreuje potrzeby

Chociaż tworzone produkty i usługi są najczęściej odpowiedzią na już istniejące potrzeby klientów, zachodzi też zjawisko odwrotne. Powstają produkty, które kreują potrzeby odbiorców. Wystarczy spojrzeć choćby na rozwój rynku kosmetycznego. O ile jeszcze kilkanaście lat temu katalog towarów i akcesoriów w tym sektorze był dość ograniczony, dziś jest znacznie bardziej rozbudowany. Np. obok pudrów do twarzy pojawiły się oddzielne produkty do aplikowania na strefę pod oczami, a poza kremami pojawiły się także serum, maseczki i inne preparaty pielęgnacyjne. Dawniej nie były potrzebne klientom, dzisiaj – już tak.

Marketing zwiększa świadomość istnienia marek/produktów

O wielu rozwiązaniach nie dowiedziałbyś się, gdyby nie marketing. Nie tylko ten prowadzony w formie reklam w telewizji, na billboardach czy banerach na odwiedzanych stronach. To też komunikacja prowadzona w mediach społecznościowych, przez influencerów, content marketing, video marketing i w wiele innych. Najczęściej działania te podejmują eksperci z takich agencji jak Fabryka Marketingu.

Marketing „pcha” w dół lejka zakupowego

Każdy kolejny kontakt z daną marką czy produktem to „kamyczek do ogródka”, który sprawia, że klient zmierza w stronę sprzedaży. Owszem, nie wszyscy potencjalni kupujący przejdą całą tę drogę. Jednak będą tacy, którzy pozostaną do końca wędrówki – od uzyskania świadomości istnienia jakiegoś rozwiązania, przez bliższe zainteresowanie się nim do porównywania wariantów i zakupu. To wszystko za sprawą komunikacji marketingowej.

To właśnie powód, dla którego marketing jest tak ważnym aspektem prowadzenia biznesu. Warto o niego zadbać.

 

Red. OKO

Artykuł sponsorowany

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy