Białystok. Oszuści podali się za pracowników banku, Białorusinka straciła blisko 10 tys. zł

Wykorzystując tzw. spoofing, oszuści przekonali mieszkającą w Białymstoku Białorusinkę, że jej oszczędności w banku są zagrożone. Kobieta zainstalowała oprogramowanie do zdalnej obsługi urządzenia

W ten sposób przestępcy pozyskali dane do konta. Kobieta straciła blisko 10 tys. zł.

Spoofing, to podszywanie się przez przestępców pod prawdziwy numer telefoniczny, w tym wypadku banku.

Jak podał w poniedziałek (20.02) zespół prasowy podlaskiej policji, 52-letnia obywatelka Białorusi mieszkająca w Białymstoku odebrała połączenie z numeru jej banku, a dzwoniący mężczyzna przedstawił się jako jego pracownik. Twierdził, że dzwoni ze „służby bezpieczeństwa” tego banku. Przekonał ją, że ktoś próbował nielegalnie przelać pieniądze z jej konta.

Za jego namową kobieta zainstalowała oprogramowanie, które miało ochronić jej oszczędności; była to aplikacja do zdalnej obsługi urządzenia, dzięki czemu oszuści dostali dostęp do danych służących do logowania się na konto. Ponieważ Białorusinka autoryzowała przychodzące na jej telefon kody BLIK, straciła pieniądze. Łącznie to blisko 10 tys. zł.

Policjanci po raz kolejny apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. „Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Pod żadnym pozorem nie należy instalować na swoich urządzeniach nieznanych aplikacji. Warto być czujnym i ostrożnym, aby nie paść ofiarą oszusta” – przestrzega podlaska policja. (PAP)

Red. M. L.

Fot. Pixabay

Podlaska Policja / PAP Regiony

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy