Od środy (28.08) kierowcy mogą korzystać z nowej Trasy Niepodległości. To największa drogowa inwestycja w historii Białegostoku.
Trasa Niepodległości położona jest w zachodniej i południowo-zachodniej części Białegostoku. To całkowicie nowa droga, która przebiega przez kilka osiedli w zachodniej części miasta. Zaczyna się na granicy Białegostoku, i Kleosina przy ul. Wiadukt. Następnie przecina osiedla: Nowe Miasto, Zielone Wzgórza, Starosielce i Leśną Dolinę. Jest ostatnim elementem obwodnicy miejskiej prowadzącej zarówno do obwodnicy śródmiejskiej okalającej centrum miasta, jak i dróg wyprowadzających ruch drogowy w kierunku Warszawy, Lublina i Bobrownik. Kierowcy do dyspozycji mają po dwa pasy ruchu w każdą stronę, do tego drogi serwisowe. Powstało też 11 dwupoziomowych skrzyżowań i ścieżki rowerowe. Trasa połączona jest z Aleją Jana Pawła II i Narodowych Sił Zbrojnych. Wciąż trwa jednak budowa ronda na skrzyżowaniu tych ulic, ale kierowcy mają zapewniony przejazd. W tym miejscu ruchem kierują drogowcy.
Łącznie Trasa Niepodległości ma ok. 6 kilometrów
Trasa Niepodległości powstała z rocznym opóźnieniem
Pierwotnie kierowcy mieli z niej korzystać już w sierpniu zeszłego roku. Wykonawca kilka razy przesuwał termin zakończenia prac. Wskazywał, że miał problemy z budową m.in. przez ulewne deszcze.
Łączny koszt budowy drogi przekracza 350 mln zł.
Uroczyste otwarcie Trasy Niepodległości urozmaicił przejazd zabytkowych samochodów…
Urząd Miejski zorganizował przejażdżki „ogórkiem” po Trasie Niepodległości
Z okazji oficjalnego otwarcia Trasy Niepodległości mieszkańcy miasta mieli okazję przejechać się nową drogą zabytkowym „ogórkiem”. Autobus kursował z parkingu Stadionu Miejskiego przy ul. Słonecznej w kierunku ronda przy ul. ks. Popiełuszki, i z powrotem do stadionu. Chętnych na taką przejażdżkę nie brakowało…
Red. Monika Lenczewska
Fot. Gabriela Ożlańska/Podlaskie24.pl