GDDKiA: W trzecim kwartale 2024 będzie przejezdna obwodnica Łomży

W trzecim kwartale 2024 r. będzie przejezdna budowana obwodnica Łomży ( po jednej jezdni , trasa S61), co umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z tego miasta – poinformowała w poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku

O postępach prac GDDKiA poinformowała w poniedziałek dziennikarzy podczas wizyty studyjnej na budowie tej obwodnicy.

Rozpoczęły się prace przy betonowaniu połączeń tzw. segmentów nawisowych na budowanym moście na rzece Narew w ramach budowy obwodnicy Łomży.

„Tym samym oba brzegi rzeki zostały połączone obiektem o długości 1205 m, na razie w ciągu zachodniej jezdni drogi ekspresowej S61, która ma być udostępniona kierowcom do końca września bieżącego roku” – poinformowała w komunikacie GDDKiA.

Most na Narwi stanowi około jedne dziesiątej długości budowanego odcinka od węzła Łomża Zachód do już istniejącego węzła drogowego Kolno. Cały ten odcinek ma blisko 13 km długości.

GDDKiA zapowiedziało, że do końca czerwca mają być połączone wszystkie części mostu na Narwi w ciągu jednej jezdni.

Most(z dwoma jezdniami) pozwoli – co podkreśla GDDKiA – bezkolizyjne poprowadzenie drogi S61 nad doliną rzeki Narew i nas samą rzeką.

„Będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, a pod obiektem znajdą się również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym. Obie nitki mostu będą miały po 22 przęsła na 21 podporach pośrednich oraz dwóch przyczółkach” – poinformowała GDDKiA.

Drogowcy ocenili, że prace budowlane są zaawansowane w 61 proc., gdy będą zakończone, kierowcy będą mogli już bez przeszkód przejechać całym odcinkiem trasy ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku.

„Cały odcinek S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej ma być gotowy w połowie 2025 roku” – poinformowała GDDKiA.

Budowa tego odcinka S61 kosztuje 713 mln zł ( 518 mln zł z tej kwoty pochodzi z UE z programu Infrastruktura i Środowisko). Łącznie z przygotowaniem dokumentacji, wykupami gruntów- łączny koszt tej inwestycji to blisko 804,8 mln zł.(PAP)

 

Red. M. L.

Fot. GDDKiA Białystok

PAP Regiony

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy