Rail Baltica. W Białymstoku bezpieczne przejście pod torami zastąpi kładki

W Białymstoku bezpieczne przejście pod torami zastąpi kładki

Nowe przejście pod torami na stacji Białystok, wyposażone w windy i ruchome schody zapewni bezpieczne i wygodne dojście na perony.

W poniedziałek (21.03) rozpocznie się demontaż pierwszej z kładek. Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja podlaskiego odcinka linii Rail Baltica jest współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Stacja Białystok zmienia się i zapewniony będzie komfort obsługi dla wszystkich podróżnych

Zakres prac wymaga zmian w komunikacji w obszarze peronów.

– W poniedziałek, 21 marca rozpoczną się prace przy demontażu kładki nad torami między budynkami dworców PKP i PKS. Rozbiórka konstrukcji jest niezbędna ze względu na kolejny etap prac na stacji w Białymstoku i planowane roboty torowe – informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dojście do czynnych peronów nr 3 i 4 będzie zapewnione z obu stron stacji przez drugą kładkę (w pobliżu ul. św. Rocha).

Od strony budynku dworca kolejowego można też wejść na perony przejściem w poziomie szyn. Taka organizacja ruchu zapewni podróżnym dostęp do pociągów, a wykonawcy kontynuowanie prac – dodaje Tomasz Łotowski.

 

Projekt modernizacji stacji w Białymstoku zakłada budowę tunelu od budynku dworca na perony i drugą stronę torów

Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się, łatwy dostęp umożliwią windy i schody ruchome. W tunelu znajdzie się również oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących – informuje Tomasz Łotowski.

Na odcinku Czyżew – Białystok zaplanowano łącznie budowę 14 bezpiecznych przejść pod torami

Zaawansowane są budowy w Czyżewie, Szepietowie oraz w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku.

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF). 

Red. M.L.

Fot. Monika Lenczewska Podlaskie24.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy