Przesyłki pobraniowe – jak zwrócić towar przy takim rodzaju wysyłki?

Przesyłki pobraniowe to częsty wybór osób kupujących za pośrednictwem portali aukcyjnych. Do sklepów internetowych mamy większe zaufanie, chociaż nadal pobranie jest popularną opcją dostawy. Jakie zasady obowiązują w kwestii zwrotu towaru otrzymanego w ten sposób? Sprawdzamy, czy przesyłki pobraniowe można zwrócić.

Przesyłka za pobraniem – co to oznacza?

Zakupy internetowe objęte są innymi regulacjami prawnymi niż stacjonarne. Dają klientom większą swobodę w kwestii zwracania towarów. Chociaż tradycyjne sklepy idą z duchem czasu i też umożliwiają oddanie nietrafionych zakupów, nadal wiele osób kupuje online. Czy wybrana metoda wysyłki wpływa na prawo odstąpienia od umowy zakupu? Sprawdźmy, jak to wygląda w przypadku przesyłki za pobraniem.

Dla niektórych paczki pobraniowe to archaizm, jednak nadal mają się dobrze. Nie wszyscy mają zaufanie do płatności internetowych i umieją z nich korzystać. Dużo starszych osób uczy się korzystania z internetu, ale nadal preferują płacenie za zakupy gotówką. Na czym polega paczka pobraniowa?

Kiedy kupujący wybiera opcją pobrania, nie musi płacić za przesyłkę przed jej otrzymaniem. Sprzedawca wysyła paczkę, a rolą kuriera jest odebranie należności od adresata. Następnie pieniądze trafiają na konto bankowe nadawcy.

Paczka pobraniowa potrafi uchronić przed oszustwem, zwłaszcza przy wyborze opcji sprawdzenia zawartości przy kurierze. Warto wybrać ją, kiedy nie masz pewności co do uczciwości sprzedawcy. Jednak nie każdy sklep udostępnia tę metodę wysyłki. Zdarza się, że klienci rezygnują z zakupu i nie odbierają paczek pobraniowych. W takiej sytuacji sprzedawca jest stratny, ponieważ musi zapłacić za przesyłkę podwójnie.

Jak zwrócić kurierowi przesyłki pobraniowe?

Kurier ma obowiązek przyjęcia należności za paczkę przed wydaniem jej adresatowi. U niektórych dostawców istnieje dodatkowo płatna opcja sprawdzenia zawartości przesyłki w momencie odbioru. Jeśli towar jest niezgodny z opisem, odbiorca może odmówić przyjęcia paczki. Wymaga to sporządzenia odpowiedniego protokołu.

Standardowe przesyłki pobraniowe można zwrócić jak każde inne. Musisz odebrać paczkę od kuriera i uiścić opłatę, a następnie skontaktować się ze sprzedającym w celu dokonania zwrotu. Zgodnie z prawem towary zakupione online można zwrócić przez 14 dni od ich otrzymania bez podawania przyczyny. Chcesz wysłać paczkę z płatnością przy odbiorze? Przesyłkę pobraniową możesz nadać, korzystając z tej strony: https://shipcenter.pl/przesylki-pobraniowe.

Zagraniczne przesyłki pobraniowe – które firmy są najbezpieczniejsze?

Nadanie zagranicznej przesyłki pobraniowej wymaga więcej zachodu. Niewiele firm udostępnia taką możliwość. Konieczność zwrotu pobrania generuje dodatkowe koszty m.in. za zagraniczne przelewy, często przekazywane pomiędzy różnymi dostawcami. Dlatego przesyłkę za granicę najlepiej nadać za pośrednictwem kuriera posiadającego oddziały w różnych krajach.

Czas oczekiwania na zwrot kwoty pobrania będzie prawdopodobnie dłuższy. Właściciele sklepów internetowych zazwyczaj blokują opcję wyboru metody dostawy za pobraniem dla klientów zagranicznych. Wiele zależy od grupy docelowej.

Podczas transportu przesyłki zagranicznej może pojawić się wiele komplikacji i dodatkowych opłat. Dlatego ustalenie ceny pobrania bywa trudne. Bez doświadczenia niełatwo określić, ile wyniosą opłaty celne. Nic dziwnego, że sprzedawcy wolą zrezygnować z tej metody wysyłki, nawet kosztem utraty niektórych klientów. Bezpieczniejszym sposobem na transport za granicę jest zamówienie tradycyjnej paczki z przedpłatą.

Red. OKO

Artykuł sponsorowany

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy