Rozstrzygnięty przetarg na projekt i budowę S-19 Ploski – Haćki

GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na projekt i budowę odcinka Ploski – Haćki S19

Konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę blisko 9-kilometrowego odcinka Ploski – Haćki przyszłej S19 Via Carpatia – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

 

GDDKiA poinformowała, że konsorcjum ma zaprojektować i zbudować ten odcinek przyszłej trasy S19 za sumę 305,4 mln zł. Wyboru oferty drogowcy dokonali tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Umowę z wykonawcą, jeśli nie będzie odwołań, chcą podpisać pod koniec stycznia 2021 r.

Odcinek Ploski – Haćki ma biec równolegle do obecnej drogi krajowej nr 19. Będą tam po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Powstanie 13 różnych obiektów inżynierskich, z czego 9 będzie również pełnić rolę przejść dla zwierząt. – Taką też funkcję będzie pełnił prawie 215-metrowy most nad rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi – czytamy w  komunikacie GDDKiA.

Budowa trasy Via Carpatia na odcinku Ploski – Haćki ma zacząć się w 2022 r. i potrwać dwa lata.

GDDKiA przypomniała, że w 2020 r. ogłosiła 10 przetargów na projekt i budowę odcinków Via Carpatii w województwie podlaskim. Łącznie to 151 km dróg, w tym 134 km w standardzie drogi ekspresowej i 17 km w standardzie drogi głównej przyspieszonej. Są już umowy z wykonawcami trzech spośród tych odcinków. Trwa jeszcze weryfikacja ofert w sześciu przetargach.

Red. OKO

na podst.PAP/ GDDKiA

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy