55-latka przez przypadek zablokowała swoje konto – dzięki temu nie straciła pieniędzy

Podczas rozmowy telefonicznej mężczyzna podający się za pracownika banku zaproponował mieszkańce podsokólskiej miejscowości zainstalowanie w telefonie aplikacji. Nieświadoma faktu, że rozmawia z oszustem kobieta instalując oprogramowanie niechcący zablokowała swoje konto bankowe. Tylko dlatego oszust nie wyczyścił jej konta.

We wtorek do sokólskiej komendy zgłosiła się kobieta, której z konta bankowego usiłowano dokonać kradzieży zgromadzonych środków. 55-latka odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. W trakcie rozmowy mężczyzna mówiący z charakterystycznym wschodnim akcentem poinformował kobietę, że doszło do włamania na jej konto bankowe. Następnie polecił jej zainstalowanie w telefonie aplikacji, w celu zabezpieczenia zgromadzonych na koncie środków. Po zakończonej instalacji, zgodnie z instrukcjami fałszywego pracownika bankowego, kobieta ponownie zalogowała się do panelu bankowości elektronicznej podając kod autoryzacyjny. Po chwili, otrzymała wiadomość SMS o dodaniu do zaufanych urządzeń mobilnych kolejnego urządzenia.

Przez to, że 55-latka zalogowała się przez nieuwagę do bankowości elektronicznej z innego urządzenia zablokowała swoje konto. Właśnie dzięki tej pomyłce uniknęła kradzieży.

Takiego szczęścia nie miała inna kobieta, do której oszust zadzwonił tego samego dnia. 45-letnia mieszkanka Sokółki również usłyszała w słuchawce mężczyznę mówiącego ze wschodnim akcentem. Metoda działania przestępcy była taka sama. Osoba podająca się za pracownika banku poleciła kobiecie jak najszybsze zainstalowanie w telefonie określonej aplikacji. Niestety 45-latka wykonała wszystkie instrukcje oszusta, który natychmiast zwiększył dzienny limit wypłaty środków z jej konta i dokonał przelewu blisko 5000 złotych na zagraniczne konto.

Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie usług finansowych. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz prawdziwość celu kontaktu. Nie należy również ulegać namowom rozmówcy o zainstalowanie na swoim telefonie, tablecie czy komputerze jakichkolwiek programów czy aplikacji. Oszuści informują, że poprzez zainstalowanie takiego programu pomogą w ochronie zagrożonych kradzieżą środków na koncie bankowym. Instalując taki program udostępniamy nasze dane, umożliwiamy dostęp do kont bankowych oraz możliwość wykonywania na nich operacji finansowych.

Red. M.L.

Fot. Pixabay

Podlaska Policja

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy