Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisali umowę z firmą Strabag na realizację inwestycji
„Jeszcze w tym roku planujemy uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) co umożliwi rozpoczęcie pierwszych prac” – czytamy w komunikacie GDDKIA.
Najbliższa okolica mostu to tereny Biebrzańskiego Parku Narodowego. Wprowadzenie na obiekt ścieżki pieszo-rowerowej i chodnika ma związek z położeniem mostu w obszarze o szczególnych walorach przyrodniczych i turystycznych. Wzdłuż prawego brzegu rzek Biebrzy i Narwi przebiega jedna z międzynarodowych tras rowerowych Euro Velo o łącznej długości 5984 km, a prowadząca od przylądka Nordkapp w Norwegii do stolicy Grecji Aten.
Na lewym brzegu Narwi znajdują się z kolei trasy rowerowe o znaczeniu ponadregionalnym – trasa Green Velo poprowadzona przez województwa: podkarpackie, świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie i warmińsko-mazurskie, jak i regionalnym (szlak rowerowy Bagno Wizna). Umiejscowienie na moście ścieżki pieszo-rowerowej umożliwi bezpieczne połączenie powyższych tych tras.
Prace jeszcze w tym roku
Drogowcy zakładają, że jeszcze w tym roku otrzymują decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a zaraz potem ruszą prace budowlane.
„Inwestycję zaczniemy od budowy objazdu wraz z tymczasowym obiektem mostowym o łącznej długości 480 metrów. Przeprawa ta zostanie zlokalizowana w pobliżu istniejącego mostu. Kolejnym etapem będą roboty rozbiórkowe starego obiektu. Następnie rozpocznie się budowa nowego mostu stałego wraz z dojazdami” – informuje GDDKIA.
Przeprawa powinna być gotowa pod koniec 2025 roku.
Red. M.L.
Fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku