GDDKIA: Od 28 grudnia utrudnienia na S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej

Od wtorku, 28 grudnia GDDKiA wprowadza zmiany w organizacji ruchu na drodze S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej

Ma to związek z rozpoczynającą się budowę odcinka Podborze-Śniadowo trasy S61 Via Baltica. W tym miejscu obie te drogi ekspresowe będą się ze sobą łączyć.

„28 grudnia (wtorek) w godzinach popołudniowych zostanie wprowadzona – o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne – tymczasowa organizacja ruchu na drodze ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Zamknięta zostanie jezdnia północna na długości 3,2 km, po której dziś odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8” – informuje GDDKiA.

Zaczynają od węzła Podborze

Wprowadzana 28 grudnia tymczasowa organizacja ruchu i związane z nią utrudnienia, mają bezpośredni związek z rozpoczęciem prac przy budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze – Śniadowo. Na pierwszy ogień idzie właśnie realizacja strategicznego węzła Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej (woj. mazowieckie).

Ekspresowe tempo

Za dwa lata na węźle Podborze S61 połączy się z istniejącą drogą ekspresową S8 Warszawa – Białystok. Żeby dotrzymać umownych terminów, wykonawca rozpoczyna roboty w okresie zimowym. To niespełna dwa tygodnie po przekazaniu placu budowy i trzy po otrzymaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Jakie utrudnienia i do kiedy?

Po zamknięciu północnej jezdni S8 (pomiędzy węzłem Ostrów Mazowiecka Północ (dawnej w. Łomża) a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania. Apelujemy o ostrożność i stosowanie się do oznakowania. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała tam praktycznie do końca trwania robót. W okresach wzmożonego ruchu utrudnienia mogą powodować istotne spowolnienie ruchu, a nawet zatory.

Jakie prace będą wykonywane?

Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km. W pierwszej kolejności ruszą rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty nad torami kolejowymi.

Dwie jezdnie, dwa węzły i nawierzchnia asfaltowa

Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Przypomnijmy, że zgodnie z zapisami kontraktowymi to wykonawca wybierał rodzaj nawierzchni dla przyszłego odcinka S61. W ramach umowy powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.

Oprócz wspomnianego węzła Podborze, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka – Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) – Sulęcin Wschód i Zachód.

Red. M.L.

Fot. zdjęcie ilustracyjne GDDKIA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy