Hajnówka. Mieszkańcy, którzy chcą otrzymać Kartę Mieszkańca powinni złożyć wniosek do 15 lutego

Mieszkańcy Hajnówki, którzy chcą otrzymać Kartę Mieszkańca powinni złożyć wniosek do 15 lutego. Dokument, który ma uprawniać do zniżek i bezpłatnej jazdy autobusem będzie ważny przez dwa lata.

Wnioski trzeba składać w urzędzie miasta.

Kartę dostaną osoby zameldowane w Hajnówce i płacące w tym mieście podatki. Dlatego niezbędnym załącznikiem do wniosku o kartę jest PIT.

Nowe zasady korzystania z komunikacji miejskiej zostaną wprowadzone od 15 lutego.

Burmistrz Hajnówki planuje także poszerzenie zniżek, które będą przysługiwały posiadaczom karty na przykład na miejskim basenie.

 

Zasady szczegółowe

Kto może ubiegać się o wydanie Hajnowskiej Karty Mieszkańca?
O wydanie Karty mogą ubiegać się osoby fizyczne, których miejscem zamieszkania jest Miasto Hajnówka, które:

1) są zameldowane na pobyt stały na terenie Miasta Hajnówka i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z miejscem zameldowania, bez względu na to czy osiągają dochód,

2) mają miejsce zamieszkania w Mieście Hajnówka i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Hajnówce, bez względu na to czy osiągają dochód,

3) są rolnikami posiadającymi gospodarstwo rolne na terenie Miasta Hajnówka i utrzymują się wyłącznie z rolnictwa,

4) dzieci osób, o których mowa w pkt. 1-3, wspólnie z tymi osobami zamieszkujące, w tym dzieci po ukończeniu 18 roku życia, jeżeli pozostają uczniami szkół lub studentami,

5) małżonkowie osób, o których mowa w pkt. 3, wspólnie z tymi osobami zamieszkujący.

Osoby, o których mowa wyżej składają wniosek w imieniu i na rzecz niepełnoletniego dziecka.

Jakie dokumenty należy złożyć?
W celu otrzymania Karty osoba uprawniona składa w Urzędzie Miasta Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, pok. 213 wypełniony i podpisany wniosek o wydanie Hajnowskiej Karty Mieszkańca. Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Miasta Hajnówka oraz na stronie internetowej.

Do wniosku, załącza się do wglądu:

1) w przypadku osób pełnoletnich składających wniosek – dokument tożsamości ze zdjęciem;

2) w przypadku dzieci uczących się do ukończenia 21 roku życia lub studentów – legitymację uczniowską lub studencką;

3) w przypadku stałych rodzin zastępczych, podopiecznych rodzinnych domów dziecka oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego – orzeczenie lub postanowienie właściwego sądu;

4) w przypadku opiekuna prawnego – odpis postanowienia sądu o ustanowieniu opieki prawnej nad dzieckiem, a w przypadku dziecka przysposobionego odpis orzeczenia sądu o przysposobieniu dziecka;

5) aktualne potwierdzenie rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Hajnówce za rok poprzedni poprzez przedstawienie do wglądu jednego z poniższych dokumentów:

a) kopii pierwszej strony zeznania podatkowego (PIT) w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok poprzedni, opatrzonego pieczęcią wpływu do Urzędu Skarbowego w Hajnówce, poświadczającą złożenie rozliczenia podatku;

b) kopii pierwszej strony zeznania podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok poprzedni (PIT) wraz z dokumentem nadania na poczcie ze wskazanym adresem nadawcy oraz odbiorcy Urzędu Skarbowego w Hajnówce;

c) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego w Hajnówce, potwierdzającego fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu/poniesionej straty za rok poprzedni ze wskazaniem gminy miejskiej Hajnówka jako miejsca zamieszkania podatnika;

d) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego w Hajnówce potwierdzającego fakt niezłożenia zeznania podatkowego ze względu na nieosiąganie dochodu za rok poprzedni, z jednoczesną informacją o zarejestrowaniu w Urzędzie Skarbowym w Hajnówce ze wskazaniem gminy miejskiej Hajnówka jako miejsca zamieszkania podatnika i rozliczaniu podatku w latach poprzednich;

e) kopii pierwszej strony zeznania podatkowego (PIT) w podatku dochodowym od osób fizycznych za rok poprzedni wraz z urzędowym poświadczeniem odbioru zeznania podatkowego przez Urząd Skarbowy w Hajnówce, wydanym przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu elektronicznego administracji podatkowej (UPO).

Czy muszę mieć ze sobą zdjęcie/czy Kartę może odebrać ktoś za mnie? Ile wynosi czas oczekiwania na wydanie karty? Czy Karta jest płatna?
Zdjęcie do Karty nie jest wymagane. Odbioru Karty należy dokonać osobiście – wymagane jest pokwitowanie przez wnioskodawcę lub opiekuna prawnego. Karta wydawana jest niezwłocznie po pozytywnej weryfikacji wniosku, a za jej wydanie nie pobiera się opłaty.

 

Red. OKO

Fot. UM w Hajnówce

hajnowka.pl

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy