Mieszkanka Suwałk chciała sprzedać albę, a straciła blisko 10 tysięcy złotych

Do suwalskich policjantów zgłosiła się mieszkanka miasta, która została oszukana w sieci

Z ustaleń mundurowych wynika, że kobieta zamieściła ogłoszenie na jednym z portali aukcyjnych.

Suwalczanka chciała sprzedać albę komunijną. Już po kilkudziesięciu minutach, na jednym z komunikatorów, odezwała się osoba zainteresowana aukcją. Fałszywa klientka zaproponowała, że zamówi kuriera i pokryje koszty wysyłki.

Dodała, że potrzebuje do tego adres e-mail. Sprzedająca zgodziła się. Po chwili otrzymała wiadomość od fałszywej firmy kurierskiej, w której podane były szczegóły, związane z zakończeniem transakcji. W kolejnej wiadomości sprzedająca otrzymała informację, że firma kurierska ma problemy techniczne.

Zaproponowano, że ze sprzedającą telefonicznie skontaktuje się serwisant i dokończą transakcję. W rozmowie fałszywy serwisant poinformował, że potrzebuje kodu, umożliwiającego dostęp do karty płatniczej suwalczanki. Niestety kobieta podała zarówno numer swojej karty, jak i nr CVV. Tym samym umożliwiła oszustom dostęp do swoich środków. Dodatkowo, wierząc, że zamyka transakcję sprzedaży, po otrzymaniu z banku kodu do akceptacji transakcji także przekazała go przestępcom. Kiedy w kolejnym sms-e z banku zauważyła, że ma zaakceptować transakcję na 7 tysięcy złotych zalogowała się do swojego banku i zobaczyła, że z jej konta zniknęło niemal 10 tysięcy złotych. Wówczas mieszkanka naszego Suwałk złożyła w banku reklamację, zablokowała swoje konta i powiadomiła policjantów.

 

 

Red. M. L.

Fot. stock.adobe.com

Podlaska Policja

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy