Od wtorku (26.10) do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, w imieniu Narodowego Fundusz Zdrowia, dzwonić będą ankieterzy, aby pytać m.in. o opinie na temat wyżywienia, czystości i komunikacji z personelem
NFZ prosi, by pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.
Pytania od ankieterów
Pacjent może spodziewać się pytania o to, czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu? Jaka była jakość wyżywienia? Czy komunikacja była zrozumiała? Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami i czy zapewnił wsparcie emocjonalne? Czy bezpośrednie otoczenie było czyste? Czy w nocy była cisza? Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu, a także jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Pacjenci będą oceniać wymienione obszary w skali od 0 do 10. Ankieta ma wskazać dziedziny, które wymagają poprawy.
NFZ zaznacza, że w razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590. (PAP)
Red. M.L.
Fot. arch. Podlaskie24.pl
PAP Regiony