Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne, innowacyjne rozwiązania w przemyśle i inicjatywy wychodzące naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami będą wybrane w 21. edycji konkursu Podlaska Marka. Zgłoszenia można przesyłać od 15 stycznia do 7 lutego
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 roku. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Nagroda przyznawana jest w dziesięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, biznes, projekt 4.0 oraz marka bez barier.
O tegorocznej edycji konkursu poinformowano we wtorek na konferencji prasowej. „Rozpoczynamy kolejną dekadę konkursu Podlaska Marka, 21. edycja. Konkurs zmieniał się, ewaluował, ale zawsze pokazuje to, co jest najpiękniejsze w województwie podlaskim” – mówił marszałek województwa podlaskiego Łukasz Prokorym. Poinformował też o dwukrotnym zwiększeniu wartości nagrody dla zwycięzców. Dotychczas nagroda wynosiła 10 tys. zł dla zwycięzcy w każdej kategorii, obecnie będzie to 20 tys. zł.
Kandydatury do konkursu można zgłaszać od 15 stycznia do 7 lutego – poinformowała dyrektorka biura zarządzania promocją województwa w urzędzie marszałkowskim Ewa Suprunowicz. Dodała, że zgłaszane do konkursu produkty i inicjatywy muszą być zlokalizowane na terenie województwa podlaskiego i wpływać na pozytywny wizerunek regionu. Zachęcała do zgłaszania się mówiąc, że to „bardzo proste”.
Kandydatów do nagrody może zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu – www.podlaskamarka.pl, który będzie dostępny od 15 stycznia rano.
Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie.
Laureatów marek poznamy podczas gali zaplanowanej na 15 maja. Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne a także reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1,5 tys. produktów. Dotychczas statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”, Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód”, Galerię Arsenał, mleko „Łaciate”, robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar, festiwal Up To Date, Grupę Ratowniczą Nadzieja czy Białostocki Półmaraton. (PAP)
Red. M.L
Fot. UMWP
PAP Regiony