Rail Baltica. Trwa przebudowa stacji Białystok – znika kładka nad torami

Jedna z kładek nad torami na białostockim dworcu kolejowym przechodzi do historii – jest już w połowie zdemontowana

Szybsze i wygodniejsze podróże do Warszawy oraz łatwiejsze codzienne dojazdy zapewni modernizacja stacji Białystok. Trwają prace na torach. Projekt, który obejmuje odcinek Czyżew-Białystok na linii Rail Baltica, realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Na torach stacji Białystok pracuje ciężki sprzęt i specjalistyczne ekipy. Widać efekty działań związanych z modernizacją stacji.

ZOBACZ TEŻ JAK WYGLĄDA ODNOWIONY DWORZEC PKP W BIAŁYMSTOKU

Kolejarze rozbierają konstrukcję, która z dworca PKP prowadziła do dworca PKS. Pasażerowie korzystali z niej od końcówki lat 80-tych

Pierwsze prace rozbiórkowe kładki rozpoczęły się 21 marca 2022 r. od demontażu lamp oświetleniowych. Dzień później kładka w pobliżu dworca PKS została zamknięta. Od tego czasu podróżni mogą korzystać tylko z drugiej kładki – tej przy ul. św. Rocha. Zasadniczy trzon demontażu połowy kładki prowadzony był w godzinach nocnych z 30 na 31 marca. Wykorzystano do tego specjalny dźwig.

Według kolejarzy rozbiórka konstrukcji jest niezbędna ze względu na kolejny etap prac na stacji w Białymstoku i planowane roboty torowe.

– Dojście do czynnych peronów nr 3 i 4 jest zapewnione z obu stron stacji przez drugą kładkę, w pobliżu ul. św. Rocha. Od strony budynku dworca kolejowego można też wejść na perony przejściem w poziomie szyn. Taka organizacja ruchu zapewni podróżnym dostęp do pociągów, a wykonawcy kontynuowanie prac – powiedział portalowi Podlaskie24.pl Tomasz Łotowski ze spółki PKP PLK.

Kładka nad torami – trauma z dzieciństwa

Wiele osób bało się stromych schodów, dużych odstępów między nimi i tego, że spadną przez szczeliny między stopniami.

W podróż ze stacji Białystok

Na stacji w Białymstoku powstaną 4 nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych, w tym system dynamicznej informacji pasażerskiej. Jeden z peronów powstanie obok miejskiego węzła przesiadkowego. Umożliwi to łatwe przesiadki z kolei na transport miejski. Z budynku dworca na perony będzie można dostać się wygodnym tunelem wyposażonym w pochylnie. W Białymstoku będzie nowy przystanek w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza, co ułatwi dojazd koleją do centrum. Lokalne Centrum Sterowania usprawni natomiast ruch pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa.

Zmienia się linia do Warszawy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew-Białystok. Zmodernizowanych zostanie łącznie 6 stacji i 12 przystanków. Efektem modernizacji będą szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże. Po zakończeniu wszystkich prac na linii z Białegostoku do Warszawy, (co według planów ma nastąpić w 2023 r.) podróż najszybszym pociągiem potrwa ok. 1,5 godziny.

Budowa prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” i Wartość inwestycji prawie 3,4 mld zł. Projekt współfinansowany ze środków Funduszu „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).

 ZOBACZCIE NASZĄ FOTORELACJĘ Z ROZBIÓRKI KŁADKI NAD TORAMI PKP W BIAŁYMSTOKU

Red. Monika Lenczewska

Fot. Monika Lenczewska/Podlaskie24.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy