Suwałki- Budzisko. GDKiA ponownie ogłosiła przetarg na budowę trasy ekspresowej

Suwałki- Budzisko. GDKiA ponownie ogłosiła przetarg na budowę trasy ekspresowej

Drogowcy zapewniają, że 24-kilometrowy odcinek Via Baltiki zostanie ukończony najpóźniej na początku 2023 roku.

GDDKiA poinformowała o ponownym ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 od końca obwodnicy Suwałk do przejścia granicznego z Litwą w Budzisku. Zapowiada też, że wkrótce będzie ponowny przetarg na odcinek S61 od Ostrowi Mazowieckiej w kierunku Śniadowa. W obu przypadkach GDDKiA wypowiedziała umowy dotychczasowym wykonawcom w maju i czerwcu tego roku. 

GDKiA poinformowała, że dokumentacja przetargowa na odcinek od Suwałk do Budziska trafiła we wtorek do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. Zadaniem nowego wykonawcy będzie dokończenie projektowania (optymalizacja), a jeśli zajdzie taka konieczność – również zmiana decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi ekspresowej wraz z całą infrastrukturą, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.

W nowym przetargu, GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 26 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 24 miesiące od tej daty. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast nie wlicza się ich do etapu robót.

Dotychczasowym wykonawcą Via Baltica na odcinku Suwałki – Budzisko była włoska firma Impresa Pizzarotti. Umowę na realizację zadnia w systemie „Projektuj i Buduj” podpisano z nią w połowie 2017 r. Ta firma wykonała wszelkie prace projektowe i przygotowała dokumenty potrzebne do uzyskania decyzji ZRID, którą Wojewoda Podlaski wydał 20 maja br.  Niespełna miesiąc później GDDKiA poinformowała o rozwiązaniu z nią umowy.

W przypadku „łomżyńskiego” odcinka Via Baltica od węzła Podborze w okolicy Ostrowi Mazowieckiej do węzła Śniadowo wykonawcą była Rubau Polska, z którym umowę podpisano w styczniu 2018 roku. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od tej umowy w połowie maja 2019 roku – przed złożeniem dokumentacji o wydanie decyzji ZRID.

Red. OKO

Fot. GDKiA

GDKiA

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy