Via Baltica Suwałki – Budzisko. Wojewoda wydał zezwolenie

Wojewoda wydał zezwolenie na realizację odcinka S61 Via Baltica Suwałki-Budzisko

GDDKiA w Białymstoku realizuje tę inwestycję

Wojewoda podpisał dokumenty w obecności dyrektora białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciecha Borzuchowskiego. GDDKiA w Białymstoku realizuje tę inwestycję.

Wydana decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że wykonawca może zaczynać budowę od razu po otrzymaniu wydanej decyzji.

,, W ten sposób rozpoczynamy jakby kolejny cykl umożliwiania wykonawcom realizacji inwestycji pod nazwą Via Baltica” – powiedział o wydanej w poniedziałek decyzji wojewoda Paszkowski.

Przypomniał, że w urzędzie w trakcie procedowania są dokumenty na wydanie takich decyzji dla czterech kolejnych odcinków Via Baltica, za których budowę odpowiada białostocki oddział GDDKiA (łącznie GDDKiA w Białymstoku nadzoruje realizację 9 z 12 odcinków tej planowanej trasy).

Projekt i budowa odcinka Suwałki-Budzisko Via Baltica – wraz z obwodnicą Szypliszek – to koszt 605,5 mln zł.

Wykonawcą jest konsorcjum Impresa Pizzarotti & C. S.p.A z Włoch i Pizzarotti SA ze Szwajcarii, które wygrało przetarg. Inwestycja będzie się łączyć z już istniejącą obwodnicą Suwałk, która również jest fragmentem trasy Via Valtica, powstanie węzeł drogowy Suwałki-Północ.

Droga ekspresowa z Suwałk do Budziska będzie biegła tzw. nowym śladem

Wojewoda poinformował, że droga ekspresowa z Suwałk do Budziska będzie biegła tzw. nowym śladem. Na trasie powstanie ponad 30 różnego rodzaju obiektów inżynierskich, cztery miejsca do obsługi podróżnych. Dyrektor Wojciech Borzuchowski dodał, że nawierzchnia będzie wykonana z betonu cementowego, droga będzie dostosowana do najcięższego ruchu.

,,Zadanie jest dosyć złożone i trudne. 34 obiekty inżynierskie, 24,1 km, a czas na realizację stosunkowo krótki „– mówił Wojciech Borzuchowski. Dyrektor przypomniał, że umowa z konsorcjum Pizzarotti – w systemie projektuj i buduj – była podpisana w czerwcu 2017 r. z terminem realizacji 31 miesięcy. „Łącznie Via Baltica, jako całość, powinna powstać do 2022 r. Wszystko na to wskazuje” – mówił Borzuchowski.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF – Connecting Facility Europe – Łącząc Europę.

Wojewoda zarządził bonifikatę 98% przy przekształcaniu użytkowania we własność 

 

Red. OKO

Fot. PUW

PAP

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy