Jak napisać CV, aby wyróżnić się na tle innych kandydatów

Na najbardziej atrakcyjne oferty pracy trafia kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy odpowiedzi. Ważne jest, aby się wyróżniać, aby zostać zauważonym. Teraz gdy wzrosła konkurencja o pracę, a rozmowy kwalifikacyjne w większości odbywają się na odległość, przez co trudniej jest pokonać innych kandydatów samym urokiem osobistym, możliwość wyróżnienia się w strumieniu informacji stała się jeszcze ważniejsza. Ale co to znaczy się wyróżniać?

Wśród rekruterów krążą legendy o nietypowych kandydatach. Ktoś wysyła CV pocztą, zaprojektowane w stylu korporacyjnym firmy. Ktoś pisze CV lub list motywacyjny niemal wierszem. Niektórzy ludzie przynoszą smakołyki na rozmowy twarzą w twarz, aby zademonstrować swoją życzliwość, inni wymyślają coś innego.

Tak naprawdę, aby odnieść sukces w autoprezentacji, nie trzeba być super kreatywnym i próbować zaprzyjaźnić się z rekruterami. Wszystko jest łatwiejsze. Po przeczytaniu tego artykułu nie będziesz miał problemu ze znalezieniem wymarzonej pracy. Mała wskazówka, jak znaleźć odpowiednią pracę: używaj słów kluczowych, takich jak praca Tykocin, wtedy masz większe prawdopodobieństwo, że natkniesz się na najlepszą ofertę pracy.

Przeczytaj uważnie ogłoszenie o pracę

Uwierz mi, to już stanie się Twoim plusem. Wielu kandydatów nie zawraca sobie tym głowy i reaguje na prawie wszystko bez patrzenia. A pracodawcy zaczęli stosować jako bardzo prosty, ale skuteczny filtr takich niezrozumiałych odpowiedzi, prośbę o napisanie określonej informacji lub nawet hasła w liście motywacyjnym. Jest to napisane w tekście ogłoszenia o pracę, a prośba ta jest zauważana tylko przez tych, którzy ją uważnie przeczytają.

Wskazówka: przeczytaj uważnie opis stanowiska, napisz do niego CV, a w liście motywacyjnym napisz, co jest ważne w przypadku tej konkretnej pracy. Wielokrotnie mówiliśmy, jak ważne jest dostosowanie CV do wakatu (chyba że mówimy oczywiście o pozycji liniowej masy).

Struktura CV

Teraz o tym, jak napisać CV. Niezależnie od tego, jakiego rodzaju CV będzie pisać kandydat, w dokumencie znajdzie się kilka ważnych elementów. Od nich zależy, jak atrakcyjne będzie CV.

Fotografia i dane osobowe

Nie jest konieczne wykonanie zdjęcia z biznesowej sesji zdjęciowej wykonanej przez profesjonalnego fotografa. Wystarczy spokojny, powściągliwy amatorski portret lub zdjęcie do pasa, możesz to zrobić przy biurku. Pożądane jest, aby twarz ze zdjęcia promieniowała pozytywnie – wymagany jest uśmiech!

Nie musisz próbować być zbyt brutalny i poważny – możesz odstraszyć rekrutera. Od osoby na dowolnym stanowisku oczekuje się ludzkich cech i przejawów.

Wskazówka: CV nie powinno zawierać zdjęć z przyjęć, plaż, poranków dziecięcych. Twarde tabu dla zdjęć grupowych, dekoltu w panterkę i kieliszka wina w dłoni.

Tytuł CV

Tytuł to słowo kluczowe, na podstawie którego pracodawca podejmie decyzję, czy zadzwonić do kandydata, czy nie. Tak, a pracodawca będzie szukał odpowiedzi lub CV w bazie dokładnie po tytule. Tytuł powinien zawierać czytelną nazwę specjalizacji – „Dyrektor HR”, „specjalista ds. szkoleń i rozwoju kadr”.

Dodatkowo przydatne jest wskazanie słów kluczowych stanowiska: preboarding i onboarding, praca cyfrowa, automatyzacja. Pracodawcy łatwiej będzie od razu zrozumieć, że specjalista spełnia wymagania naboru, bez zaglądania do sekcji umiejętności.

Background zawodowy

Ta sekcja wygląda najlepiej, jeśli łączne doświadczenie wynosi co najmniej dwa do trzech lat, nie ma długich przerw w pracy, specjalista nie zmieniał co roku miejsca pracy i zakresu działania. Jeśli staż pracy jest krótszy niż rok lub była kilkuletnia przerwa, należy skupić uwagę rekrutera na kompetencjach, odpowiedniej wiedzy, certyfikatach i dyplomach oraz zakamuflować temat prawdziwego doświadczenia.

Poziom przychodów

Zastanówmy się, jak wskazać wynagrodzenie w CV. Jeśli ogłoszenie o pracę, na które odpowiada kandydat, zawiera konkretną kwotę wynagrodzenia lub widelec, nie musisz wpisywać w CV dwukrotnie wyższej pensji – dokument nie zostanie nawet przeczytany.

Jeśli koszt wakatu pokrywa się z ceną specjalisty, liczbę tę należy ustalić odważnie, aby nie zmuszać rekrutera do odgadnięcia, czy oferowane przez firmę wynagrodzenie będzie odpowiadać tak doskonałemu specjalistowi, czy nie. Ponadto wiele firm ustawia w wyszukiwarce filtr – „pokazuje tylko życzenia dotyczące wynagrodzenia”.

Umiejętności zawodowe i osiągnięcia w CV

Odpowiedzialność polega na przyciąganiu klientów. Umiejętności – umiejętność negocjacji z klientami.

Oprócz umiejętności w CV musisz spisać osiągnięcia zawodowe. Potwierdzenie umiejętności konkretnymi osiągnięciami z życia codziennego wzmocni CV i zapewni rekruterowi więcej informacji o kandydacie. Tak więc umiejętność „prowadzenia skomplikowanych negocjacji z kontrahentami” lepiej potwierdzają dane, że „w okresie od stycznia do grudnia 2021 r. zawierałem z klientami transakcje N i przedłużałem umowy NN”. Natomiast umiejętność „wysoki poziom obsługi klientów wewnętrznych” można potwierdzić w następujący sposób: „w ciągu dnia roboczego realizuję N zamówień”.

Na najbardziej atrakcyjne oferty pracy trafia kilkaset, a czasem nawet kilka tysięcy odpowiedzi. Ważne jest, aby się wyróżniać, aby zostać zauważonym.

 

Red. OKO

Artykuł Partnera

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy