Każdy, kto rozpoczyna swoją działalność, powinien pamiętać, że jakość produktów i usług jest niezwykle istotna, ale nie wystarczy do tego, aby zapamiętali go klienci. Potrzebna jest jeszcze zapadająca w pamięci nazwa oraz logo, które będzie jednocześnie kojarzyło się z Twoją firmą. Kiedy i jak je stworzyć?
Czym jest logotyp?
Logo to nic innego jak unikalny znak graficzny, który stanowi istotną część całej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Może składać się wyłącznie z części graficznej, stylizowanego napisu, symbolu, jednej litery czy innej formy, która odróżni dane przedsiębiorstwo od innych. Logo występuje w trzech postaciach – może stanowić symbol lub sygnet, logotyp bądź pełne logo.
Wykorzystanie logo jest szerokie. Znajduje się ono na materiałach piśmienniczych, gadżetach, materiałach reklamowych, ubraniach służbowych, budynkach, samochodach, ścianach itd. Pozwala odróżnić Twoją firmę od konkurencji, podkreślić swoją indywidualność oraz budować konkretne skojarzenia, dotyczące budowanej przez Ciebie marki.
Jak stworzyć logo?
Projektowanie logo to zadanie trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Bardzo często kartka i długopis lub ołówek to za mało. Musisz zastanowić się jaką formę ma przybrać. Czy ma być to stricte grafika czy może napis lub zaledwie jedna litera. Kolejnym krokiem jest ustalenie barw, które będą ściśle związane z tymi dominującymi w Twojej firmie. W tej sposób zbudujesz spójność.
Zastanów się, co może kojarzyć się z Twoją firmą. Może jest to jakieś konkretne zwierzę, produkt, postać? A może chcesz umieścić w nim swoje nazwisko lub pseudonim? Wybór powinien być doskonale przemyślany. Warto też zastanowić się czy odbiorca zinterpretuje logotyp tak samo, jak Ty.
Logo – gdy czasy się zmieniają
Nawet jeśli działasz już od dawna i Twoje logo znajduje się już w obiegu, nie oznacza to, że nie potrzebuje zmian lub liftingu. Wiele zależy od profilu działalności, historii firmy i skojarzeniami z nią związanymi. Na tej podstawie ocenisz, czy Twoje logo powinno zostać zmodyfikowane, czy może potrzebujesz już zupełnie nowej odsłony.
Bardzo często lifting logo lub jego całkowita zmiana jest idealnym sposobem o przypomnieniu o Twojej firmie dotychczasowym i przyszłym klientom. Zadbaj o to, aby jego publikacja nie przeszła bez echa. Jakie są na to sposoby? Szeroko zakrojone kampanie promocyjne, happeningi, akcje angażujące społeczność lokalną.
Projektowanie logo – kiedy skorzystać z pomocy eksperta?
Przygotowanie własnego logo nie jest łatwe. Zawsze możesz sięgnąć po pomoc specjalistów. Warto im zaufać w tym zakresie. Pamiętaj, aby nakreślić im swoje oczekiwania. Dzięki temu będą w stanie przygotować projekt, który będzie idealnie oddawać ducha naszych czasów. Taka firma zewnętrzna oferuje najczęściej kilka propozycji, a jedna, wybrana może być jeszcze modyfikowana.
Projektowanie logo to nie tylko część artystyczna i techniczna. Uzyskasz również wszelkie dane projektu, które pozwolą na wykorzystywanie go w różnych materiałach, wielkości i kolorach.
Red. OKO
Artykuł sponsorowany