Jest zgoda na budowę prawie 3 km odcinka DK 66 stanowiącej południową obwodnicę Bielska Podlaskiego

Jest zgoda na budowę prawie 3 km odcinka drogi krajowej nr 66 stanowiącej południową obwodnicę Bielska Podlaskiego. Trasa połączy się z budowaną obecnie S19, omijającą miasto od zachodu

Trzykilometrowy odcinek łączący „dziewiętnastkę” z drogą krajową nr 66 domknie ostatecznie obwodnicę Bielska Podlaskiego. Wojewoda Jacek Brzozowski podpisał w środę (21.02) w tej sprawie zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Decyzja o ZRID to kolejny ważny krok na drodze do stworzenia nowoczesnej drogi ekspresowej nr 19.

– To dobry i ważny moment dla wszystkich mieszkańców naszego województwa – mówił wojewoda Jacek Brzozowski podczas uroczystego podpisania decyzji. – Nowoczesny układ drogowy to nie tylko bezpieczeństwo i wygoda dla mieszkańców, ale również rozwój gospodarczy całego regionu.

Norbert Wyrwich, szef białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, poinformował z kolei, że podpisanie dokumentu pozwoli już za dwa tygodnie przekazać plac budowy wykonawcy.

– Liczymy, że po 15 marca roboty ruszą pełną parą. Mamy deklarację wykonawcy, że chce zakończyć prace przed terminem – dodał.

Oznacza to, że obwodnica może być gotowa już w II kwartale roku 2025.

Satysfakcję z tego faktu mieli okazję wyrazić również samorządowcy. Burmistrz Bielska Podlaskiego Jarosław Borowski zwrócił uwagę, że obwodnica przejmie bielski ruch tranzytowy – obecnie kilkaset tirów dziennie przejeżdża przez miasto.

– Inwestycja ma znaczenie nie tylko dla miasta, ale i wszystkich okolicznych miejscowości. Będzie przede wszystkim bezpieczniej – zauważyła z kolei wójt gminy Bielsk Podlaski Raisa Rajecka.

Prawie 3 km

Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu drogi krajowej nr 66, łącząca istniejącą DK 66 z istniejącą DK 19 to dokładnie 2,92 km jednojezdniowej drogi. W ramach inwestycji powstaną trzy ronda, a także wiadukt oraz most nad rzeką Białą. Gruntownie przebudowane zostaną krzyżujące się z obwodnicą drogi gminne; powstaną również nowe drogi obsługujące ruch lokalny.

Wykonawcą jest konsorcjum firm Unibep i Value Engineering. Wartość kontraktu to 77,7 mln zł.

S 19 w województwie podlaskim to:

Ponad 177 km (całość – ponad 580 km).

Zadanie podzielone na 15 odcinków.

Na czterech trwają już prace (Kuźnica-Sokółka, 15,8 km; Haćki-Bielsk Podlaski Zachód, 11,2 km; Bielsk Podlaski Zachód-Boćki, 12,2 km, Boćki-Malewice, 15,9 km).

Na kolejny odcinek (Malewice-Chlebczyn, 25,1 km) decyzja ZRID została wydana 30 stycznia.

Wkrótce zostanie wydana decyzja ZRID dotycząca odcinka Krynice-Dobrzyniewo-Białystok Zachód.

Red. M. L.

Fot. GDDKiA

Podlaski Urząd Wojewódzki

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy