Rail Baltica. Na stacji Białystok powstaje zadaszenie nad peronami – FILM

Na dworcu kolejowym w Białymstoku powstaje zadaszenie nad peronami

Po przebudowie stacji każdy peron będzie pod dachem. To nowość na białostockim dworcu kolejowym.

Ogromne zadaszenie powstaje obecnie nad peronami od strony budynku dworca i nad peronem najbardziej oddalonym od dworca. Kolejarze już we wrześniu planują wprowadzić ruch pociągów na nowe krawędzie peronowe.

– Na stacji w Białymstoku postępują prace w ramach modernizacji linii kolejowej Rail Baltica – mówi Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK SA. – Te prace są już bardzo zaawansowane. Powstają nowe perony, powstaje nowe zadaszenie tych peronów, które w przyszłości będzie chronić podróżnych przed deszczem, śniegiem i słońcem. Nowe perony będą również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – dodaje rzecznik.

Na stacji w Białymstoku zmieni się też układ peronów.

Nowy peron numer 4 będzie połączony z miejskim centrum przesiadkowym, i z tego peronu bezpośrednio będzie można przesiąść się na komunikację miejską w Białymstoku. Natomiast w obecnej lokalizacji tego czwartego peronu będzie nowy peron nr 3. Ostatecznie licząc, nie zmieni się liczba peronów na stacji w Białymstoku, natomiast będzie ich inny układ. To stworzy lepsze możliwości podróżowania w dojazdach do pracy, do szkoły również pociągów dalekobieżnych – podkreśla rzecznik PKP PLK S.A.

Pierwsze efekty obecnie prowadzonych prac podróżni odczują już we wrześniu br.

Przebudowa stacji w Białymstoku ma się zakończyć w przyszłym roku, ale pierwsze efekty obecnie prowadzonych prac podróżni odczują już we wrześniu br.

To część prac na linii Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku na ponad 70-kilometrowym odcinku.

Całość kosztuje 3,4 mld zł – przede wszystkim z unijnego programu CEF Łącząc Europę.

Trwa również budowa przystanku Zielone Wzgórza w Białymstoku

Kolejarze planują we wrześniu uruchomić równocześnie przystanek Zielone Wzgórza. Docelowo obsłuży on linie do Warszawy, Bielska Podlaskiego oraz do Ełku.

W rejonie dworca PKP podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów buduje natomiast Urząd Miejski w Białymstoku. Obok ostatniego peronu powstaje również miejskie centrum przesiadkowe. Jak informują miejscy urzędnicy – otwarcie tych dwóch inwestycji uzależnione jest od postępu prac kolejarzy.

Red. Monika Lenczewska

Fot. Monika Lenczewska/Podlaskie24.pl

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy