Drogowcy podpisali umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 z Białegostoku do Czarnej Białostockiej

347,8 mln zł będzie kosztować projekt i budowa ok. 12 km odcinka trasy S19 na odcinku Czarna Białostocka-Białystok Północ – wynika z podpisanej w poniedziałek w Białymstoku umowy między Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oraz wykonawcą – firmą Unibep

Wybór wykonawców pozostałych odcinków zakwestionowany

Oprócz odcinka, na który drogowcy właśnie podpisali umowę, są też wyłonieni wykonawców dwóch pozostałych odcinków S19 na północ od Białegostoku. S19 Sokółka – Czarna Białostocka o długości 24,1 km (firma Stecol z ofertą 828,8 mln zł.) oraz Białystok Północ – Dobrzyniewo o długości 9,47 km (firma Unibep z ofertą 320,88 mln zł.) Oba rozstrzygnięcia, wskutek odwołań od wyroków Krajowej Izby Odwoławczej potwierdzających wybór GDDKiA, trafiły do sądu.

Standard „eski”

Dwujezdniowa droga ekspresowa S19 pomiędzy Czarna Białostocką a węzłem Białystok Północ poprowadzona będzie w przybliżeniu śladem istniejącej DK19, ale już jako zupełnie nowa trasa. Długość odcinka to 12,34 km. Droga będzie przystosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś.

Na funkcjonującej obecnie obwodnicy Wasilkowa dobudowana zostanie druga jezdnia (po stronie południowej), a dotychczasowa zostanie przystosowana do parametrów drogi ekspresowej i dodatkowo będzie na niej wymieniona warstwa ścieralna. Konieczna będzie też przebudowa części węzła Białystok Północ na DK8.

Gotowa za 4 lata

Harmonogram zakłada, że wniosek o wydanie decyzji o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca powinien złożyć pod koniec bieżącego roku, wydanie decyzji ZRID szacowane jest na III kwartał 2025 i po wydaniu decyzji ruszą prace. Oddanie drogi do ruchu planujemy na koniec 2027 roku.

S19 w województwie podlaskim

Droga ekspresowa S19 w województwie podlaskim, rozpoczynająca się na granicy z Białorusią, będzie miała ponad 177 km długości Jej realizację podzieliliśmy na 15 krótszych odcinków (uwzględniając obwodnicę Bielska Podlaskiego):

Kuźnica – Sokółka, długość ok. 15,8 km (w tym 10,6 km S i 5,2 km dwujezdniowej GP), trwają prace budowlane;

Sokółka – Czarna Białostocka, ok. 24,1 km, po odwołaniu od wyroku KIO sprawa trafiła do sądu;

Czarna Białostocka – Białystok Północ, 12,34 km, podpisanie umowy z wykonawcą w systemie P&B;

Białystok Północ – Dobrzyniewo, ok. 9,47 km, po odwołaniu od wyroku KIO sprawa trafiła do sądu;

Dobrzyniewo – Białystok Zachód, ok. 10,2 km, w realizacji – oczekujemy na ZRID;

Białystok Zach. – Białystok Księżyno, ok. 16,6 km, otrzymaliśmy nową DŚU;

Białystok Księżyno – Białystok Południe, ok. 8 km S oraz ok. 13,8 km DK65, otrzymaliśmy nową DŚU;

Białystok Południe – Wojszki, ok.  11,2 km, otrzymaliśmy nową DŚU;

Wojszki – Deniski (most na Narwi z dojazdami) ok. 3,9 km, otrzymaliśmy nową DŚU, w przygotowaniu;

Deniski – Haćki, ok. 6,6 km, w realizacji – oczekujemy na ZRID;

Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, ok. 11,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;

Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, ok. 12,2 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;

Boćki – Malewice, ok. 15,9 km, w realizacji – wydana decyzja ZRID, trwa budowa;

Malewice – Chlebczyn, ok. 25,1 km, w realizacji – uzyskaliśmy ZRID; trwa budowa

Obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66, ok. 2,8 km (GP), w realizacji – oczekujemy na ZRID.

Red. M. L.

Fot. X @GDDKiA_B_stok

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy