Od 3 stycznia jedna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w Podlaskiem

Od 3 stycznia 2024 r. podlaska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wprowadza jedną infolinię pod numerem 22 460 59 90

Oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość TelePinem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.

Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.

Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie podlaskim podczas pilotażu, który trwał od 4 września do 27 października 2023 r. Od środy 3 stycznia 2024 r. klienci podlaskich urzędów skarbowych już na stałe będą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią – poinformował Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS.

W zależności od zakresu poszukiwanych informacji klient będzie mógł skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości.

Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Infolinia to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.

Podstawowe informacje o infolinii

Numer telefonu: 22 460 59 90

Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

Ogólna informacja podatkowo-celna,

Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

Indywidualna informacja podatkowo-celna.

Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl

Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:

✔️telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),

✔️telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),

✔️telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).

Red. M. L.

Fot. Podlaska KAS

Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy