Wraca pociąg Białystok-Hajnówka. Po 27 latach

Od 1 stycznia, po 27 latach przerwy, wracają bezpośrednie połączenia pociągiem z Białegostoku do Hajnówki – podał Podlaski Zakład w Białymstoku spółki Polregio.

Jest to możliwe, bo zakończyła się modernizacja odcinka Lewki-Hajnówka, którą przeprowadziły PKP Polskie Linie Kolejowe – przypomina Polregio.

Wymieniono 27 km torów, przebudowano przejazdy kolejowo-drogowe, wybudowano mosty i przepusty. Przebudowane zostały istniejące przystanki i wybudowano jeden nowy przystanek osobowy – Mikłasze” – podano w komunikacie. Ponadto połączenie Białystok-Hajnówka jest finansowane od stycznia w ramach umowy jaką na finansowanie kolei regionalnej zarząd województwa podlaskiego podpisał ze spółką Polregio.

Renata Gerasimiuk z Podlaskiego Zakładu w Białymstoku spółki Polregio poinformowała, że od 1 stycznia na trasach Białystok – Hajnówka i Hajnówka – Białystok będzie jeździć pięć par pociągów regionalnych oraz jedna para na trasie: Białystok – Siedlce i Siedlce – Białystok właśnie przez Hajnówkę.

Będą także dwie pary pociągów Bielsk Podlaski–Hajnówka i Hajnówka-Bielsk Podlaski, które będą skomunikowane w Bielsku Podlaskim z pociągami relacji Białystok–Czeremcha–Białystok. Łącznie to daje osiem połączeń Białystok – Hajnówka i osiem z Hajnówki do Białegostoku” – wyjaśniła Renata Gierasiumiuk.

Nowe połączenia mają pomóc mieszkańcom w dojazdach. Na trasach mają jeździć szynobusy. Czas przejazdu z Białegostoku do Hajnówki ma wynieść półtorej godziny, a z Bielska Podlaskiego do Hajnówki – pół godziny.
Jak informowały wcześniej w komunikacie PKP PLK, że na linii nr 52 Lewki-Hajnówka zmodernizowano pięć stacji i przystanków: Lewki, Orlanka, Morze, Stare Berezowo i Chytra oraz nowy przystanek w Mikłaszach.

Inwestycja kosztowała ponad 77,1 mln zł z czego 65,5 mln zł pochodziło z UE z programu Polska Wschodnia – informowano w 2017 r. przy okazji podpisywania umowy na tę inwestycję.Od 1 do 31 stycznia 2021 r.- z powodu sytuacji epidemiologicznej – zawieszono natomiast kursowanie pociągu międzynarodowego Polregio na trasie Białystok-Kowno-Białystok. Polregio podało, że stało się tak na wniosek Kolei Litewskich, które zawiesiły możliwość kursowania pociągów wjeżdżających na Litwę przez kolejowe przejście w Trakiszkach.

Red. OKO

Fot. Podlaskie24.pl

na podst. PAP

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy