To propozycja dla pszczelarzy zainteresowanych promocją swoich produktów
Jesteś pszczelarzem z regionu? Będziesz mógł skorzystać z etykiet „Miód podlaski” na swoje produkty. Zarząd Województwa Podlaskiego podjął decyzję o przyjęciu systemu identyfikacji wizualnej dla regionalnych miodów – zgodnego z popularnym „pikselowym” żubrem.
Każdy pszczelarz z regionu wprowadzający miód do sprzedaży, który będzie zainteresowany promocją swoich produktów w podlaskiej bazie produktów lokalnych, może uzyskać zestawy etykiet w ilości do 2 tys. sztuk (adekwatnie do skali produkcji własnej).
– Zależało nam, aby doskonałej jakości miody z Podlaskiego były łatwo dostrzegalne dla klienta, a jednocześnie, aby pszczelarze uzyskali dostęp do bardzo prostego i wiarygodnego systemu promocji i ochrony – wyjaśnia Stanisław Derehajło, Wicemarszałek Województwa Podlaskiego. – Każdy, kto kupi „Miód podlaski” z naszą etykietą ma pewność, że nabywa produkt od lokalnego pszczelarza, który sam doglądał swych pszczół. Każdą pasiekę odwiedzają nasi pracownicy, a wyniki wizytacji będą dostępne na stronie Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego.
W komplecie są etykieta, banderola oraz odpowiednia zakrętka – w wariancie białym i czarnym.
Pszczelarze mogą wybierać spośród następujące rodzajów zestawów (zostaną uzupełnione o indywidualne dane producenta):
- Miód podlaski (uniwersalny),
- Miód podlaski nektarowy wielokwiatowy,
- Miód podlaski z terenów leśnych,
- Miód podlaski nektarowo-spadziowy.
Nabór zgłoszeń trwa do 15 lutego 2021 r.
W miarę dostępności środków może zostać wydłużony. O przyznaniu zestawów „Miód podlaski” decyduje kolejność prawidłowo wypełnionego zgłoszenia.
Red. M.L.
Fot. Marcin Nawrocki / UMWP
Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich, UMWP