W Czyżewie i Szepietowie rozpoczęły się już pierwsze prace przy budowie podziemnych przejść przez tory. Przejścia podziemne mają umożliwić bezpieczną i wygodną komunikację przez perony.
W Szepietowie trwa też budowa wiaduktu nad torami w drodze krajowej 66.
Nieopodal , w okolicy wsi Średnica-Maćkowięta rozpoczęły się już pierwsze prace przygotowawcze do budowy tunelu pod torami. Zdemontowano też część wiaduktu kolejowego. Teren jest przygotowany pod budowę nowego obiektu w tym miejscu.
Nie wszyscy są zadowoleni ze zmian. Część mieszkańców komentuje w internecie negatywnie plany budowy przejścia podziemnego i sam remont.
Strach tam będzie iść wieczorem Szepietowo to niebezpieczne rejony– uważa inetrnautka Małgorzata
Dojście na perony było wygodne…teraz trzeba będzie w tunelu z walizkami biegać …plus schody…- komentuje Jadwiga.
Mieszkańcy narzekają też na uciążliwości związane z remontem.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię Rail Baltica z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok.
Inwestycja obejmuje 6 stacji i 12 przystanków. Efektem prac będą szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże. Zwiększy się dostęp do kolei. Po zakończeniu wszystkich prac, podróż najszybszym pociągiem z Białegostoku do Warszawy zajmie ok. 90 minut.
Inwestycja jest ważna również dla przewozów towarowych. Modernizacja zwiększa rolę kolei w przewozach regionalnych, dalekobieżnych oraz na międzynarodowej trasie Rail Baltica, która łączy Europę.
Budowa prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r.
Red. OKO
Fot. Podlaskie24.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.