Oszuści namówili 28-latkę do przekazania kodów BLIK i wypłacili z jej konta pieniądze
28-latka z powiatu sokólskiego przekazała oszustom kody BLIK pozwalające wypłacić z jej konta pieniądze. Straciła w ten sposób 1,2 tys. zł. Straciłaby więcej, gdyby bank nie odrzucił jej wniosku o kredyt, który złożyła za namową przestępców podających się za bankowych konsultantów.
Jak podał w środę (1.02) zespół prasowy podlaskiej policji, do 28-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku, informując mieszkankę powiatu sokólskiego, że ktoś rzekomo próbuje wykorzystać jej dane do złożenia wniosku o pożyczkę.
Przekonała ją, że musi przelać swoje oszczędności na inne, bezpieczne konto. Wtedy połączył się z nią inny oszust podający się za konsultanta, któremu 28-latka podała ostatecznie dwa kody BLIK.
Kolejny przestępca podał się za kierownika placówki bankowej. Przekonał 28-latkę, że musi wypełnić nowy wniosek kredytowy, by anulowany został wcześniejszy, ten który miał być sporządzony z wykorzystaniem jej danych.
„Na szczęście ten wniosek został odrzucony przez jej bank. Gdy kobieta poinformowała o tym oszustów, połączenie zostało przerwane” – podała policja.
O stratach kobieta dowiedziała się, gdy sama zadzwoniła na infolinię banku, w którym ma konto. Straciła 1,2 tys. zł wypłacone z bankomatu w drugim końcu Polski. (PAP)
Red. M.L.
Fot. Pixabay
Podlaska Policja / PAP Regiony