43-latka z powiatu bielskiego oszukana metodą „na zdalny pulpit”.

Oszuści nie odpuszczają w zdobyciu „szybkich” pieniędzy.

Do bielskich policjantów zgłosiła się 43-letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana metodą „na zdalny pulpit”.

Okazało się, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku. Pokrzywdzona przyznała, że telefon od konsultantki wydawał się wiarygodny, bo na jej aparacie wyświetlił się numer infolinii banku.

Dzwoniąca poinformowała kobietę, że ktoś próbował bezprawnie wypłacić pieniądze z jej konta. Rzekoma konsultantka poleciła mieszkance powiatu bielskiego, aby zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Aplikacja ta miała dać pracownikowi banku dostęp do jej konta i zapobiec kolejnym bezprawnym logowaniom.

43-latka, mając wizję utraty oszczędności, zaczęła współpracować z konsultantką. Po zainstalowaniu aplikacji kobieta przekazywała kilkukrotnie kody BLIK i zatwierdzała transakcje. Po pewnym czasie konsultantka poleciła wylogować się kobiecie, po czym rozłączyła się. Dopiero wówczas pokrzywdzona postanowiła sprawdzić wiarygodność rozmówcy i zadzwoniła na infolinię banku. Okazało się, że została oszukana, a z jej konta wypłacono 25 tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Red. M.L.

Fot. Pixabay

Podlaska Policja

0 0 votes
Article Rating
  • Lider nowy

Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Partnerzy