Blisko 3 tys. odpowiedzi na pytania podatników udzielili pracownicy Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku. Obsługiwali specjalną infolinię podatkową, która została utworzona w ramach podlaskiej KAS na czas kampanii PIT.
Specjalny, dodatkowy numer został uruchomiony pod koniec lutego, jako wsparcie Krajowej Informacji Skarbowej. To ogólnopolska infolinia podatkowa, której obciążenie znacząco wzrasta w czasie kampanii PIT. Oprócz udzielania informacji telefonicznych, urzędnicy zaangażowani w obsługę podlaskiego numeru odpowiadali także na pytania przesyłane przez podatników e-mailem.
Do dziś urzędnicy telefonicznie pomogli blisko 2400 podatnikom. Odpowiedzieli również na blisko 600 pytań, które dotyczyły rozliczenia za 2019 r. przesłanych e-mailem.
Infolinia: 538 632 162 – będzie czynna do końca maja
W związku z tym, że podatnicy mają w tym roku więcej czasu na rozliczenia infolinia będzie czynna do końca maja. Czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.15 – 15.15.
– Wsparcie podatników w zdalnej formie ma dla nas w tym roku szczególne znaczenie, przede wszystkim ze względu na pandemię koronawirusa i związane z nią ograniczenia – mówi Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy podlaskiej KAS.
Oprócz możliwości załatwienia swoich podatkowych spraw poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl można skorzystać z infolinii KIS, infolinii podlaskiej KAS, a także specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach poszczególnych urzędów.
Red. M.L.
Fot. Podlaska KAS
Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku